KoolhydraatarmEten en Drinken 

Koolhydraatarm dieet is gezond

Wil jij ook altijd je droomlichaam bereiken, maar is dit jouw nooit gelukt? Dan zou jij eens moeten gaan proberen te diëten. Dit betekent niet dat jij jezelf moet gaan uithongeren. Diëten betekent letterlijk minder calorieën binnenkrijgen dan dat je verbruikt. Iedereen wilt wel een gezonde levensstijl. Dit kan je alleen bereiken als jij gezond eet en sport. Als jij toch voor dat extra’tje wilt gaan, omdat jij net iets te vol bent kan je aan een koolhydraatarm dieet gaan beginnen. Hierbij mag je alleen voedingsmiddelen eten met weinig koolhydraten dus ongeveer tussen de 50 en 130 gram per dag afhankelijk van je leeftijd en gewicht. Je kunt hierbij brood vervangen door eiwitten. Dit zorgt ervoor dat je langer vol zit en dat je sterkeren spiermassa krijgt. Wat zitten er dan in broodproducten? Hierin zit vooral zetmeel, suikers en vezels. De darmen zetten zetmeel en suikers om in glucose. Daardoor komt dit in het bloed terecht als bloedsuiker. Het lichaam kan dit dan gebruiken als brandstof. 

Koolhydraatarm

Wat mag je eten in zo een dieet?  

Wat mag je precies eten in zo een koolhydraatarm dieet? Je mag producten consumeren zoals groenten, fruit, eieren, zuivel, noten en zaden, vlees, vis, water, zwarte koffie eten en drinken. Wat niet mag zijn suikers , zetmeel, peulvruchten, fruit en alcohol. Wat zijn de voordelen van zo een dieet? Als eerst helpt dit met het bereiken van je streefgewicht. Als tweede krijg je genoeg eiwitten binnen. Dit is een belangrijk bouwsteen voor je spieren. Als derde is het zo dat je suiker vermijd, hierdoor is je bloedsuikerspiegel altijd laag, waardoor jij je gedurende de dag fitter voelt. Als laatste is het zo dat zo een dieet makkelijk vol te houden is. Dit komt omdat je minder snel de neiging hebt om ongezonde dingen te eten. Je bloedsuikerspiegel blijft hierdoor vaak op constante waarde.

Related posts

Leave a Comment