Suikervrij ontbijt

ontbijt

Het is niet gemakkelijk om suikervrij te eten, laat staan suikervrij ontbijten. Vooral omdat koolhydraten eigen ook een vorm van suiker zijn. Als het ware is er een soort van hype ontstaan rondom suikervrij eten. Zo zijn er bijvoorbeeld een paar keer per jaar challenges waar je aan mee kan doen waarbij het de bedoeling is een maand lang geen suikers te eten. Veel van de producten die wij eten hebben toch stiekem suiker in zich. Denk maar bijvoorbeeld aan pindakaas en pastasaus, maar ook dingen zoals oplosthee. Niet echt bepaald dingen waarbij je denkt dat er suiker in zou zitten maar er toch wel degelijk in zitten.

Als er gepraat wordt over het weglaten van suikers dan gaat het meestal over geraffineerde suikers. Denk hierbij bijvoorbeeld aan croissants met jam of hagelslag en vruchtenhagel. Geraffineerde suikers zitten ook in producten zoals cola. We weten allemaal hoeveel suiker in een cola zit dus als je bedenkt dat je dat voor ontbijt eet. Reden genoeg om een tijdje (of voor langere tijd) over te stappen naar een suikervrij ontbijt

suikervrij ontbijt

Voorbeelden van een suikervrij ontbijt

Er zijn zat opties die je kunt kiezen voor een suikervrij ontbijt. Bijvoorbeeld een boekweitpannenkoeken met banaan, yoghurt of havermoutpap. Kortom genoeg alternatieven om je suiker innamen in te perken en over te stappen op een gezondere levensstijl. Het is niet mogelijk om 100% suikervrij te eten, iedereen heeft suiker nodig, maar met mate. Vergeet niet, voorkomen is beter dan genezen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *